سلاح صوتی ضد شورش

مهندس احمد ابراهیمی

aebrs@yahoo.com

یزدفردا "مقدمه :
تولید امواج صوتی دامنه وسیعی دارد اما تنها دامنه محدودی از آن برای حس شنوائی انسان قابل استماع است، در نتیجه انسان دامنه های فروتر یا فراتر را نخواهد شنید. اما همین دامنه های غیر مسموع، آثار روانی و جسمانی خود را خواهند داشت.
شرح موضوع :
دستگاه ضد پشه صوتی :

پشه یکی از حشراتی است که در محیط زندکی انسان یافت شده و میتواند ناقل بیماریهای مختلف به یا از انسان باشد. بنابر این اجتناب از نیش این حشره مطلوب نوع بشر بوده و راهکارهای مختلفی نیز برای حصول آن اندیشیده شده است. یکی از این راهکارها بکار گیری یک دستگاه الکترونیکی بمنظور تولید یک دامنه خاص صوتی است که برای پشه ها ناخوشایند بوده و موجب گریز آن خواهد شد. در حقیقت با ساخت دستگاهی که قادر به تولید امواج فراصوتی حدود هفتاد هزار هرتز باشد میتوان این حشره را فراری داد. فراصوت تولید شده توسط این دستگاه اصولا برای انسان قابل شنیدن نبوده و زیان ندارد.

سلاح صوتی ضد شورش :

بکار گیری صوت برای فراری دادن حشرات میتواند این جرقه را در ذهن ایجاد کند که چرا از همین فناوری برای متفرق نمودن سایر اجتماعات ناخواسته استفاده نشود.

در جهان معمول آن بوده که برای متفرق نمودن اجتماعات از چوب و باتوم، ماشینهای آب پاش و فشار آب، گاز اشک آور و مانند آن استفاده میشده است. اما شاید بتوان از نوعی سیستم تولید صوت با فرکانسهای فراصوت نیز برای این منظور استفاده نمود که افراد مورد نظر را بدون اعمال فشار یا ضربه های مختلف فیزیکی مجبور به ترک محل نماید. بدون شک این روش از سایر روشها آسانتر و موثر تر بنظر رسیده زیرا بر روی اکثر اشخاص اثر بخش بوده و موضوعی نیست که بتوان به نوعی آنرا تحمل نمود. البته شاید از این روش تجربه های مختلفی بمنظور شکنجه کردن نیز در جهان وجود داشته باشد.

نتیجه :

موضوع مطرح شده اصولا نتیجه ای نداشته و زمانی که نویسنده خود به مصیبت آن دچار شد خواهد فهمید که ارائه اینگونه نظرات چه مزه ای میتواند داشته باشد.

خداوند نویسنده را نیز به راه راست هدایت کند

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا